Friday 12 August 2011

Dugaan Puasa...

Alhamdulillah dah 12 hari kita berpuasa...... dan alhamdulillah jugak Allah masih bagi aku kesempatan untuk melaksanakan ibadah puasa tahun ni..... 
minggu ni agak memenatkan...tapi layan jerla...kan Allah dah cakap...
Dia tak kan bagi dugaan tu kalau hambanya tak mampu nak hadapinya.... ehem...ehem..ehem...

Hari selasa tu 'ayah', lepas sahur dah berdezzzzupppp >>>>>>>>>>>>> ker Puchong.... 
Buat apa???????? ehem...ehem....ehem..... ambik adik aku Maie...
nak buat haper???? huhhhh.....dia tu jadi penjamin keta baru aku....cewahhhhh....
keta baru tu....... ini berita yang menggembirakan...

Petang tu kami suma hantar dia balik ker Puchong....
sempat la gi bazar ramadhan kat bangi...belakang PKNS tu...bestttt bnyk la pilihan...
macam suma nak dibelinyer....... berbuka kat rumah SIL aku....seronok la berbuka ramai-ramai...... 

Masa aku tengah solat maghrib merangkap isyak (solat jamak) tetiba >>>>>>>>>>>>>>> dengar Chacha melalak kesakitan yang amat kat toilet.....SAH!!!!! 
anak aku yang comel tu jatuh kat toilet..... sapa punya anggkara???????!!!! >>>>>>>>>>>>> AYAH!!!!!.... melompat la aku bila dengar sicomel tu tak berhenti-henti menangis.... 
tak khusuk nak solat.....

Tengok muka dia pucat...bibir dia biru....menangis sakit yang amat..tapi dalam keadaan yang lembik??????kenapa???????dia jatuh terkena kaki ayah dia.....
bila aku chek-chek apa yang tak kena......... Allah!!!! 'ayah'!!!!!aku terjerit la...
cepat2 siap kita g SPITAL!!!!! kenapa dengan anak nih..... lebam kat rusuk dia nih??????? muka semua orang dah takut...... siap-siap apa yang patut....

Berdezzzupppppp>>>>>>>>>>>>> ke klinik kanak-kanak..... Alhamdulillah....takde apa-apa.... berderau darah bila tengok lebam kat rusuk dia tu....... balik tu aman sikit hati.....
sampai umah dah kul 12 tengah malam......aduiiiiii....macam tak larat nak bangun sahur......
tapi dah beli siap-siap makanan tuk sahur.....

Esoknya apa lagi kepenatan yang amat la...........ingat lepas buka hari rabu tu boleh la rehat-rehat....... sebab hari selasa tu dah kepenatan gi ke Bangi dan Puchong......ermmmmmmmm...................ada lg yang mendatang.... tetiba sampai jer umah balik keje tu..... 'ayah' cal.......

'ayah': 'ibu' keta rosak nih kat Batu 10....(suara pun letih jer)
'ibu':rosakk??????!!!!habis tu nak kena ambik 'ayah' ker?????
'ayah':a'ah......takper jangan rushing2....

Siapkan apa yang patut kat Gegurl-gegurl tu.......berdezuppppppp>>>>>>>>>>>>>> 
ke Tangkak ambik 'ayah'..... kancil belaan 'sakit'............ kenapalah kancilku sayang time-time nilah ko'sakit'.... bila dah macam-macam....eh..eh..eh..eh... nak buka dah.....
tapi masih kat Tangkak..... 'ayah' dah oder makanan tuk buka.... 
parah jugak la kancil tu 'sakit'.......buka kat luar....sampai umah dah kul 9lebih..... huhuhuhuhuhuhu mesti parah aku nih nak bangun sahur...tapi alhamdulillah.....
ok lagi bangun sahur......

So pepagi tu kena hantar 'ayah' g keje........penatnyer......... 
si kancil kena on tow ke Muar.....
tadi aku tengok dia kat 'Klinik' (kat workshop Mahadir) parah jugak la 'sakit' tu......
ntah brapa la 'kena' kos rawatan dia tu....harap-harap dalam budget.... 
tapi sebelum tu............ ish...ish...ish...ish...nak balik rehat td.........

Alamak!!!!!??????? ms aku undur keta...tetiba............ aduhaiiiiiii.....bukan terlanggar apa2 eaa......tp.................. minyak hitam sudah keluar dengan banyaknya....... Si per WIRA ku....makin parah 'sakit'nya..... ermmmmmmm... layan jer la...... si kancil belaan belum selesai.... per WIRA ku plak buat hal.... dalam kepala >>>>>>>>>>>>> (habis duit Bonus aku nih) takperla........ nanti kan ada rezeki lain....takper Mr Alza bin Perodua akan menemani aku masa raya nanti............tunggu yer.........

No comments: