Wednesday 17 July 2013

Kisah Aku: Daerah ini bukan daerah ku...tapi hati & kehidupan ku di sini

Assalamulaikum......

alhamdulillah...dah masuk hari ke 8 kita menjalani ibadah puasa... hohohohoho tajuk hari ni macam orang putus cinta ekk??? tak dela.... sebenarnya kisah ni dapat aidea dari beberapa kali gi site visit tuk pembinaan gerbang dan batu tanda masuk ke BANDAR DI RAJA MUAR...... ada 4 tempat semuanya... dua gerbang & dua batu tanda.... nanti dah siap saya akan publish citer tu pulak yer.... hari ni Tuanku nak g melawat tapak tempat-tempat tersebut...

kenapa Muar bukan daerah ku????? saya berasal dari daerah Kluang....bukan nak kata Kluang tak best...
tapi kehidupan saya banyak di Muar....

dah 7 tahun saya di Muar.... pelbagai asam garam nyer telah saya lalui.... kata orang dah sebati kat hati... dari bujang...solo-solo.... sampaila dah anak dua..... 

Ye la..dari, Muar mula-mula saya sampai dulu kat daerah ini....yang mana terkenal bandar PENCEN..... sampaila kini dah bergelar MUAR BANDAR DIRAJA..... kan.... banyak sangat perubahan disini...

almaklum...walaupun saya duduk Kluang tapi selok belok nyer saya kurang arif.... tapi Muar... selok beloknyer...boleh dikatakan dah hafal.... sebab.....hahahahahiiii..... saya bekerja disini.... 'jaga' jalan nyer....

kalau jalan nyer tak elok kami la yang akan di 'maki' dulu.... so kami akan jalankan tanggungjawab sebaiknyer atas amanah yang diberi..... dah nama pun kerja kan..... so kami akan rasa bangga jika 'jalan' yang kami selenggara berada dalam keadaan baik & selesa...

anak-anak saya pun dilahirkan dan dibesarkan disini...... jatuh bangun kehidupan berumah tangga pun di Muar.... segala-galanya disini.... sebab tu hati & kehidupan ku disini......

start mula posting kerja pun disini..... "caci maki" nyer pun disini.... alhamdulillah..... semuanya baik-baik saja disini walaupun di daerah perantauan......  

hidup disini bermula dengan kosong hingga lah dengan apa yang ada sekarang..... ALHAMDULILLAH....

alhamdulilah juga Allah sentiasa jumpakan saya , rakan-rakan yang baik-baik & positif walaupun ada juga yang negatif tapi itu dijadikan sempadan dan tauladan....tapi alhamdulillah banyak yang saya pelajari kehidupan disini.........

Daerah ku Bukan disini.....tapi hati & kehidupan ku disini...... syukur pada Mu Ya Allah......

No comments: