Wednesday 13 July 2011

kemas~~~~~~~~~~~~

Malam tadi tetiba jer dapat sms mintak antar anak-anak lambat kerumah pengasuh............
Pengasuh nak hantar cucu nyer g klinik.... so pagi tadi ingatkan sekejap jer la......
rupa-rupanya.............. lambat la jugak...... oleh kerana menunggu lambat sangat >>>>>>>>>>>>>>>>

Operasi mengemas pun dimulakan....
mula-mula cuci kat tempat parking keta...coz bau hanyir.... 'Ayah' dah teraburkan sampah pagi tadi......walaupun sampah nyer dah takde, tapi....... dah nama pun sampah...... clear betul luar umah....
siap cuci ngan "KIWI KLEEN" lagi.....harum jer bau.....

owhhhhhh..... kakak ngan chacha?????!!!!!!!kehkehkehkeh...telah ku kurung didalam rumah........
mula-mula Chacha diam....tp bila dah tak nampak bayang ibu....menjerit-jerit........
masuk jer dalam umah...gegurl, aku suh masuk dalam bilik.... aku pun menyapu la segenap ruang kat rumah ku yang berhabuk setiap masa nih........
cewahhhh!!!!!! rajin betul aku hari ni.....macam tak keje plak ekkkk.....kalau bos tau ni..... mesti aku dah kena black list......

so masa tengah syok-syok menyapu, siti (anak pengasuh) call yang diorang dah settle dan dah balik dari klinik..... apa lagi tengok jam dah kul 12.00tghari..... so Chacha pun kusuap bubur....mandikan gegurl2... dan hantar la gegurl2 kat umah pengasuh...... apa jadi lepas tu?????? hahahahhahaha >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> oleh sebab dah petang......jadinya aku pun >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> cuti jer la........(bleh ker) g gak keje...
balik umah sambung kemas..........fuhhhhhhh berjaya gak aku mengemas umah....
bukan la maknanya hari-hari aku tak kemas umah........ tp hari ni aku kemas umah 100% clear.......      bahagia dan selesa sungguh bila umah dah tak bersepah-sepah lagi.........

ni la keadaan  rumah yang telah di kemas dan di mop.........







adakah gambar diatas ada kena mengena dengan cerita diatas???!!!!
:p ...poyo jerla kau lily..... nak tunjuk tv tu eaaaa....... blah la ko......

No comments: