Monday 14 November 2011

Kelahiran yang tidak dinanti.....

WAhhhhh...lamanya tak update blog........
sebenarnya kisah ni dah lama....tapi saja jer nak cerita.... cerita nih takde kene mengena dengan kisah pembuangan bayi yang sedang melanda masyarakat kita sekarang nih... 
cuma cerita nih nak dijadikan pengajaran dan teladan antara manusia dan haiwan....... kisah dia camni >>>>>>>>>>>>>>> ada satu malam tu, waktu tu aku dah nak tido..... 
tetiba bunyi macam kucing mengerang macam bergaduh....
tapi aku buat tak peduli la..... kalau dah mengganggu sangat tido aku, baru aku bangun.... 
so next morning tu, aku dengar bunyi suara-suara halus memanggil-manggil ibu nyer....... dalam hati alahai kesiannyer...... barulah terfikir............ kucing malam tadi tu rupa-rupanya mengerang sakit nak bersalin..... kesian kan....... itu lah yang aku maksudkan 'kelahiran yang tidak di nanti ' tu........
kucing tu bersalin kat sofa luar rumah aku........mujurla ada sofa tu....... comel-comel sungguh anak-anak kucing tu...... dalam hati, ni rezeki......


inilah ibu kucing dan anak-anak dia..........

hari-hari aku bagi ibu kucing tu makan...... ialah kesiankan ibu lepas bersalin...mesti banyak tenaga nak pakai.... 'ayah' letak kotak kat sofa tu....biar kucing tu bawak anak-anak dia masuk dalam kotak tu... biar selesa skit..... tp yang sedihnya........ bila entry ni ditulis, ibu dan anak-anak dia dah takder kat umah aku...... tak tau kenapa dia pegi macam tu jer...... anak-anak kucing tu ada empat ekor...cantik-cantik dan comel-comel....... takperla...takder rezeki aku nak bela kucing-kucing tu anak beranak............
takperla kucing-kucing dalam kenangan.......

No comments: