Monday 17 March 2014

Kisah Kehidupan:Dunia Akhir Zaman...

Akhir-akhir ni banyak sangat musibah yang melanda negara kita....... yang pastinya MH370.... sampai sekarang masih belum di temui.... belum cukup dengan kemarau panjang..... jerebu lagi.... semalam (16/3/2014) negara kita di kejut tragedi remaja2 kita mati semasa konsert kerana over dose pengambilan dadah....

Ya Allah.... kenapa sampai macam ni sekali... kebanyakkan yang mati adalah remaja Melayu ISLAM... sangat sedih.... saya doa banyak2 supaya anak-anak saya dijauhkan dari segala KEMAKSIATAN...... sangat-sangat malu bila mereka ini dah tak ada rasa perasaan malu bila bergambar hanya berpakaian dalam... bercampur lelaki dan perempuan.....

sebab tu kenapa dalam ISLAM di haramkan pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan yang bukan Mahram... ini kerana akan mendatangkan kemaksiatan... 

ermmmmm..... (cewahhhh...ayat kali ni sangat skemaaa!!!!adoiii) kali ni memang serius.... masalah akidah.. eleh macam bagus je ko ni ekk !!! (mesti ada yang ckp kat dlm hati bila bc entry saya) suka ati laaaaa.... hahahahaha..... saya memang bukan sempurna... saya memang nakal... tapi tak la sampai seperti yang berlaku hari tu.....

ngeriiiiii....... bila teringat pembalasan di akhirat nanti.... sedangkan bila bercakap bohong pun dah rasa serba salah... ni apa tah lagi melakukan kesalah yang sangat di murka oleh Allah.....

apa pun saya mengingatkan diri saya dan keluarga saya agar jauhkan dari segala perkara2 kemaksiatan dan memohon agar saya dan keluarga serta rakan-rakan sekalian dilindungi oleh Allah SWT... aminnnn......


No comments: