Sunday 16 March 2014

Kisah Kerja:Dua Alam Kerja Yang Berbeza......

Apa yang korang fikir bila tengok gambo kat atas tu???? kehkehkehkehkehkeh......

Saya memang ada dua alam kerja yang berbeza.....hakiki dan bukan hakiki....cewaahhhhh...ayat.... saya memang budak teknikal (civil engineering)belajar memang takde kena mengena dengan tepung or cream... tapi oleh kerana minat sesangat dalam bakery.... itulah apa yang jadi sekarang.....

ramai yang tanya.. 'tak nak try jadi kontraktor ker? dah tau selok belok bidang ni..' jawapan saya 'tak minat'..... saya dah tau cerita luar dalam nyer bidang pembinaan ni...dah tau caci maki nyer... so... mintak maap... saya tak minat... sekarang ni kerja saya memang memantau kerja-kerja kontraktor... kalau kontraktor pernah berkerja sama dengan saya tu... ampuuuunnn ekkk kalau pernah kena marah... tuk kebaikan bersama....dan utilities2 yang pernah kena marah dengan saya tu pun...ampun eaaaa...bukan nak bergaduh...bukan nak cari pasal... tapi tuk kebaikan bersama...



ni masa lawatan tapak tuk projek baru.... tungguuuu
projek ni tengah on going.... 
so sesapa lalu jalan pagoh tu nampak saya tepi jalan sila lambai okeyh...
hakhakhakhak....


 berpanas di tepi jalan adalah perkara biasa...


kadang-kadang bila dah stres kerja hakiki masuk pulak ke alam bakery....waaaahhhh manyakkkk syioook wo... bila dah start ke dapur bergelumang dengan tepung..telur dan sewaktu dengannyeee.. hilang semua masalah... ala.. kira macam terapi gitu... lagi2 bila customer kata sedap, kek2 or desert yang diorang tempah tu.. 


hihihihihihi...ni masa kelas kek tahun lepas..
jangan jeles.... dengan kak maria the vassssss


dalam alam bakery pun banyak jugak cabaran nyer... macam dalam bidang teknikal gak.... tapi bila kita dah minat... apa pun kita sanggup harungi semua tu.... jangan patah semangat... kuatkan hati kalau nak maju kehadapan.... weeeehhuuuuuu.... okeh babai....

2 comments:

syarida said...

suka...suka...suka entry ni... :)

ladylily"s Kitchen said...

hahahaha ida.... ko pun lama menghilang kan... rinduuu woooo nak bc cerita kat blog ko... hahahahaha