Sunday 3 January 2016

Kisah Anak oh anak.....

Assalamualaikum....

ok....kembali ke sekolah.... buat kami di negeri Johor hari ni 3/1/2016 adalah hari pertama persekolahan......

kakak mia dah masuk darjah dua...alhamdulillah...
dely dah masuk 6 tahun... PASTI... semestinya alhamdulillah...

pencapaian persekolahan anak-anak 2015 amat memberangsangkan.... semoga anak-anak ibu meneruskan kecemerlangan tersebut... tiada yang menggembirakan ibu dan ayah selain kejayaan anak-anak....
kakak mia sekolah pagi dapat no. 1...sekolah agama no.3.... Dely dapat no.3...

saya dengan cara saya untuk mendidik anak-anak saya.... selagi ianya tidak menyalahi undang-undang dan syariat Islam...saya akan teruskan dengan cara saya.....

saya tidak perlu nak update setiap hari apa yang saya dan anak saya lakukan... saya akan membesarkan anak-anak saya dengan menikmati kehidupan kanak-kanaknya... biarlah anak saya membesar mengikut perkembangan umurnya.... saya tidak mahu memaksa anak saya untuk jadi yang terbaik dalam dunia ini... cukuplah jadi anak-anak yang terbaik di akhirat nanti...

saya tidak mahu memaksa anak-anak, umur dua tahun untuk pandai membaca...menulis....pergi mengaji....

sampai masanya umur anak-anak tersebut, sesuai dengan umurnya...dia akan pandai mengenal huruf...pandai membaca mengira dan sebagainya...

kita sebagai ibu dan ayah memberi galakkan agar anak-anak terus maju kehadapan...

alhamdulillah.... kakak mia dan dely membesar mengikut perkembangan umur masing-masing...

tak perlu dipaksa-paksa...kakak dan Dely dah pandai membaca...menulis.. mengira...mengaji... yang seronoknya, sudah menghafal surah-surah lazim...serta ayat kursi... Dely seusia 5tahun pun dah hafal ayat kursi... alhamdulillah.... cuma penting beri galakkan......



alhamdulillah... 
kakak mia kena belajar lagi rerajin...



No comments: