Wednesday 27 March 2013

Kisah Ilmu:SEDAR LAH WAHAI MELAYU..

Assalamualaikum..... semalam sepatutnya saya perlu menghadiri Ceramah Pemantapan Jati Diri Muslim anjuran SUKJ di Johor Bahru... tapi kat opis pulak ada Kursus Akta Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan... so tak dapat hadir... tapi ada pulak kengkawan yang hadir share inti pati ceramah semalam..... 

So saya sharekan apa inti pati ceramah semalam yang kawan saya hadiri dimana boleh membuka minda Bangsa MELAYU!!!!! 

"saja nak kongsi dgn group nie apa yg saya dpt ketika menghadiri ceramah pemantapan jati diti muslim anjuran SUKJ yg berlangsung pg tadi..sedar lah wahai orang MELAYU...tentanglah DAP dan fahaman2nya...perikatan yg dibuat dgn parti yg berlandaskan ISLAM itu hanya sebg agenda serta gula2 mrk shj..bak kata Guan Eng: 

1) melayu boleh dibeli dgn harga rm 100 shj..MALAY is NUTS..boleh dimkn dan dibuang mcm tu je...mcm tu ke harga diri kita org MELAYU...keputusan Lim Kit Siang utk bertanding di kerusi Gelang Patah seolah2 mempersenda ketaatsetiaan org MELAYU...janji DAP..

Perkara pertama yg akan dilakukan sebaik shj dpt menakluki bumi MALAYSIA..menjadikan negara ini sebuah republik, membubarkan regimen askar melayu raja2, membubarkan pelembagaan ttg keistimewaan serta kedaulatan raja2, keistemewaan org melayu dan bumiputera, membubarkan MARA, menghapuskan semua ngo's dan persatuan melayu dan.....

yg paling ditakuti....menjadikan KRISTIAN sebagai agama rasmi di bumi tanah MELAYU kita ini..bak kata penceramah majlis tadi yg juga bekas SU DAP yg juga orang MELAYU Islam..sanggupkah kita melihat atau kita merasai kesusahan, kedaifan serta kesengsaraan di bumi tanah MELAYU ini sedangkan mereka DAP serta lain2 parti boneka sekutu mereka ini sanggup berkompromi dgn urusan agama semata2 menegakkan perjuangan yg telah diatur oleh pakar2 mastermind DAP ini..menghalalkan yg haram dan mengharamkan yg halal..
Patutlah Rasullah pernah beriwayat bahawa umat2ku di akhir zaman nanti umpama buih2 di lautan shj.... keimanan yg tipis serta mudah terpengaruh...tapi apa yg orang MELAYU boleh buat...

ada 4 perkara aje kemampuan org MELAYU..x percaya..cuba renung dan fikirkan..betul atau tidak cakapnya..4 perkara yg mampu dibuat oleh kita hanya:
1. Mampu Melihat 
2. Mampu Mendengar
3. Mampu Membuat Laporan Polis dan yg ke
4. Mampu Membuat Demonstrasi aje..betul x..

so kawan2 ku sekalian..saya hanya nak berkongsi shj..fikirkan lah dan renungkan lah..saya...awak...dan awak semua mungkin telah merasai kemanisan kemerdekaan dan buah pembangunan...tapi bagaimana dgn anak2 dan cucu2 zuriat keturunan kita..

So sebg seorg MELAYU mahukah kita mengadaikan negeri kita seprti yg telah berlaku di Pulau Pinang dan Selangor rakyat MELAYU ditindas terang2an..marilah kita sama2 menyumbang sedikit agar negara kita tidak tergadai walaupun kpd rakyat negara kita sendiri..TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA...dan tatkala lagu ANAK KECIL MAIN API diperdengarkan tadi..tanpa disedari air mata ini terkeluar juga walau pada saat ini pun tatkala jari jemari ini masih menaip..SEDARLAH WAHAI BANGSA MELAYU KU.."

Setelah membaca apa yang rakan saya share kan...... saya berasa, jika kita bangsa melayu tak bersatu..... kita akan menghadapi kehancuran.........  dan marilah kita hayati lagu ANAK KECIL MAIN API yang sering kita nyanyikan sewaktu motivasi masa kat sekolah dulu..... fikir-fikirkan.....


Berikut lirik lagu: Anak kecil main api.
 
Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang
Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman
Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri
Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia

No comments: