Thursday, 20 September 2012

Kisah Bapak:Belum Bersedia Untuk Ditinggalkan...

Assalamualaikum... semoga hari ini semua umat Islam diseluruh dunia dan sekeliling saya khususnya mendapat rahmat dan lindungan dari Allah....cerita dah agak lama... masa nak sambut Hari Merdeka ...... dalam hidup saya, antara lelaki yang saya paling sayang adalah BAPA saya...... apa yang berlaku sehari sebelum merdeka tu amat membuatkan jantung saya seperti mau tercabut...... adik saya cal...inform bapak nak dibawa ke hospital.... tengah tunggu ambulan.....berdebar hati tak keruan..... rasa macam nak terbang balik tu jam jugak...... cal hospital kluang, tiada nama pesakit yang saya sebutkan.... lagi hati jadi gusar..... lepas beberapa jam, cal semula, nama pesakit yang disebut ada dalam bilik kecemasan sedang menerima rawatan..... cal kakak untuk jenguk kat hospital........ petang tu kami terima berita gembira bapak dah boleh keluar hospital..... sejujurnya saya masih belum untuk menerima kehilangan kedua-dua orang tua saya, walaupun saya sudah ada keluarga sendiri..... masih memerlukan sokongan dari orang tua tersayang untuk meneruskan kehidupan yang penuh mencabar........ 

my lovely mak & bapak........


malam tu kami ajak mak & bapak keluar makan sate...
lama dah kami tak bawak mak & bapak keluar memalam gini.....


ewahhhh posing sajer la kami....


 budak debab yang susah sangat nak senyum


makan sate disini........


jeng....jeng....jeng... sate sampai...


kakak jer yang takder malam tu......


bapak wif anak-anak menantu & cucu....


saya berharap sangat akan terus dapat memberi kebahagian dan kegembiraan pada mak & bapak sementara mereka masih hidup....... saya doakan mak & bapak sentiasa sihat dan mendapat rahmat dari Allah selalu.... sayang sangat kat mak & bapak

2 comments:

ida syarida said...

Amin...Lin, aku pun doakan makAyah ko sihat selalu. Aku pun sama. Masih belum bersedia untuk ditinggalkan oleh orang yang melahirkan dan membesarkan.....

Lily said...

kan ida......tapi kalau dah sampai masanya kita kena terima kan.....