Wednesday 10 October 2012

Kisah Hobi:Bunga Orked

Mesti dah terbaca pasal pokok bunga saya kan..... saya memang suka sangat dengan orked...... pantang nampak mesti beli.... huhuhuhuhu... ingat tak anak bunga orked yang saya beli kat Floria 2012 di Putrajaya... dah besar pun... tinggal tunggu berbunga.... cuma belum berkesempatan untuk beli pasu yang lain..... agak-agak apa jadi yer dengan pokok orked my sil tu????? wakakakakaka.... harap-harap masih hidup hingga ke hari ni....... saya dah pun menambahkan koleksi orked..... beli anak pokok orked juga... beli dua jer kali ni..... tu pun masa program mia kat pasar tani hujung minggu yang sudah..... wahhhh terjumpa pokok bunga orked sabah.... wangi sangat... ni baru 1st time jumpa.... tapi tak dapat snap coz bateri camera dah kong.... sangat cantik & wangi bunganya... harga ofcoz agak mahal.... takper pakcik, next ni kalau ada lagi saya harus lah membelinya......



dah 5 jenis pokok bunga orked......
dari kiri dua buah pasu tu baru beli.........
senang jer nak jaga orked ni rupanya.......
sila abaikan penyapu tu yer......
kalau dah ada umah sendiri nanti, nak buat satu gazebo untuk bunga-bunga ni..

No comments: