Thursday 11 October 2012

Kisah Teman: Tahniah & Alhamdulillah....

Alhamdulillah saya masih diizinkan menikmati kehidupan didunia yang fana ini........ ewahhhh macam ustajah plak hari ni kan.... tapi memang betulkan....... walaupun hidung agak berair tapi ok jer...... anak-anak & encik buah hati tidak berapa sihat....apa pun kami tetap bersyukur atas nikmat yang Allah berikan..... dan semakin hari kehidupan saya di hiasi pelangi indah yang berwarna warni..... walaupun kadang-kadang mendung datang tapi matahari tetap akan bersinar..... ewahhhhh.....  hari ni agak bz sedikit dan ramai pulak client yang datang menyerbu bilik saya..... sampai terlewat jemput mia balik sekolah..... hari ni rakan a.k.a staff presind venture call nak datang jumpa.... mereka berdua nih suami isteri sebenarnya.... nak serahkan surat utilities yang nak dibereskan kepada saya.sementara menunggu appointment pukul 10 pagi, kami pun jumpa.. dua orang sahabat saya ni dah tersenyum-senyum macam ada cerita best jerk!!! almaklum dah lama tak jumpa.... kami nih dari segi kerja tetap kerja.....kawan tetap kawan.....itu prinsip saya..... sapa dua orang sahabat saya nih?????!!!!!! Zu & Ahmad.... walaupun kami baru jer kenal tapi macam dah lama kenal tau...... pasangan bahagia nih dah dua tahun berkahwin tapi masih belum dikurnikan cahaya mata..... baru-baru ni dia minta suggest klinik mana dia nak buat checkup sebab ada masalah sikit.... maka saya pun suggest sebuah klinik yang berhampiran dengan opis saya....klinik tu pun memang saya selalu buat checkup masa pragnant dulu..... doktor yang sangat bagus...... Akhirnya................... penantian itu membuahkan hasil.... 
TAHNIAH buat Zu & Ahmad atas anugerah yang tak ternilai ini........ saya tumpang gembira atas kurniaan Allah yang tak ternilai itu..... alhamdulillah dah tiga bulan usia kandungan Zu.... mudahan-mudahan selamat semuanya yer.... Kita adalah insan yang terpilih untuk merasa nikmat itu Zu...... kita kena banyak-banyak bersyukur kan..... ramai lagi yang ingin merasai nikmat itu........ seronok merasa pengalaman mengandung nih.... walaupun banyak dugaan dan ragam yang ditempoh sepanjang mengandung itu adalah nikmat yang perlu kita nikmati & syukuri..... sebab kenangan itu tak akan kita lupakan...kerana setiap kali mengandung, kita akan mengalami situasi yang berbeza......... kami berkongsi rasa gembira tu tadi....... saya juga share beberapa tip mengandung kat Zu...... nampak riak wajah Zu & Ahmad sangat gembira...... Ahmad jaga Zu & baby elok-elok ok...saya dapat rasakan kegembiraan itu sebab pengalaman dua kali mengandung & melahirkan tu memang sangat-sangat susah untuk dilafazkan dengan kata-kata..... bestnya ada baby............ huiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!

Ni la dia mom to be tu....
jaga diri elok-elok yer Zu.....
Congrate......



Ni Dad to be...
sori En Ahmad, selalu kena marah ngan saya pasal kerja..... 
hahahahahahaha dah utilities selalu buat hal........
kawan tetap kawan kan.... kerja lain citer.....
Jaga Zu & baby elok-elok yer.....




jeng......jeng......jeng...... anty adalah orang 1st yang dapat tengok pic baby tau....
mudah-mudahan baby sihat selalu dan jadi anak yang baik yer......


No comments: